Vorige week opende staatssecretaris Paul Blokhuis de fototentoonstelling De kracht van innovatie bij VWS. Deze tentoonstelling is een maand lang te zien in de centrale hal van het ministerie en brengt de waardevolle rol van technologie in de zorg in beeld. Centraal in de expositie staat de band tussen begeleider en cliënt. Blokhuis: “Ik hoop dat dit verhaal een grote vlucht zal nemen voor de zorg.”

De tentoonstelling is een vervolg op de aftrap van een grote campagne rondom de kracht van innovatie in de zorg die in januari tijdens de e-healthweek werd verricht door Erik Gerritsen. Samen met Hester Le Riche, CEO van Active Cues en initiatiefnemer van de campagne, opende de staatssecretaris de bijzondere fototentoonstelling en riep hij op op tot het nog beter, mooier en leuker maken van de zorg met behulp van van technologische innovatie.

Bij de opening waren alle partners van de campagne aanwezig: een groeiende community van partners uit de zorg, het onderwijs en ontwikkelaars van zorgtechnologie die ervan zijn overtuigd dat technologie kan en moet bijdragen aan het creëren van geluksmomenten in de zorg.
“10 miljoen geluksmomenten per dag organiseren, dat is een gigantische ambitie”, zei staatssecretaris Blokhuis in zijn openingswoord. “Maar het lijkt binnen handbereik door de technieken waarvan jullie gebruik maken. Dat vind ik een heel groot compliment waard.” De staatssecretaris prees de koppeling die in de campagne wordt gemaakt tussen de zorg, de inzet van techniek en het creëren van geluksmomenten.
"10 miljoen geluksmomenten lijken binnen handbereik door de technieken waarvan jullie gebruik maken. Dat vind ik een heel groot compliment waard."

“Met soms maar een kleine inzet van toepassingen kun je mensen al gelukkig maken. En het gaat natuurlijk ook verder, want je kunt met techniek en e-health ook zorgverleners ontlasten. We hebben schreeuwend behoefte aan handen in de zorg. Belangrijk is dat de aantrekkingskracht van techniek het ook makkelijker maakt om mensen voor de zorg te werven.”
De staatssecretaris zei alleen maar voordelen te zien van de fototentoonstelling en de samenwerking tussen alle partners van de campagne. “Complimenten voor waar jullie mee bezig zijn. Ik zal een van die ambassadeurs zijn en spreek mijn hoop en verwachting uit dat dit verhaal een hele grote vlucht gaat nemen voor de zorg.”
Ook bijdragen aan die miljoenen geluksmomenten? Lees onze missie en doe mee!
Volg de campagne op activecues.com/innovation
Lees meer over initiatiefnemer Active Cues (makers van de Tovertafel)